loading...
ناب اسکریپت
admin بازدید : 736 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

وب سایت به شما این امکان را می دهد که با اعضای خانواده، دوستان ومشتریان خود ارتباط برقرار کنید. همان طور که قبلأ نیز گفته شده شما می توانید از طریق وب سایت تصاویر و همچنین خاطرات خود را در اختیار دیگران بگذارید و یا به فروش محصولات خود بپردازید و به مشتری های خود سرویس بدهید.
وب سایت یکی از نیرومندترین وسیله های ارتباطی است که از طریق آن می توانید تجارت و روابط خودرا گسترش دهید. چه خود شما به تنهایی سایت خود را طراحی و ایجاد کنید و چه سایت شما را یک طراح حرفه ای ایجاد کند طرح و برنامه ریزی برای وب سایت امری بسیار ساده است.

راهنمای گام به گام برای مدیریت، ترافیک و برنامه ریزی وب سایت:

برای اطلاع از مراحل طراحی و توسعه پروژه های وب در پرسینا اینجا کلیک نمائید.

مرحله 1 – طراحی یک برنامه جامع

شما می توانید وب سایتی موفق و پر بیننده داشته باشید به شرط آنکه در ابتدا زمانی را برای طراحی و برنامه ریزی بگذارید و برای وب سایت خود یک برنامه کامل داشته باشید. به علاوه در این قسمت می توانید از تمامی نیاز های خود برای راه اندازی یک وب سایت مطلع شوید.

پیشنهاد طراحان وب حرفه ای این است که در ابتدا هدف اصلی وب سایت در یک و یا چند جمله کوتاه مشخص شود. ممکن است هدف شما راه اندازی فروشگاه آنلاین برای فروش محصولاتتان باشد و یا می خواهید وب سایتی برای نمایش علایق و نظرات خود راه اندازی نمایید. هدف شما هر مطلبی که هست بهتر است در ابتدا مشخص و در کل طول مسیر طراحی و برنامه ریزی در نظر گرفته شود، سپس ، مشخص نمایید که به چه ابزار و امکاتناتی برای راه اندازی وب سایت خود نیاز مندید.
فهرست زیر برخی از این ابزار ها را مشخص نموده است:

صفحات وب ساده (لینک به templates)

طراحی وب سایت لزوما سخت نیست. با استفاده از Template ها می توانید سایتی با گرافیک و متون مناسب ایجاد نمایید. Template ها صفحات وب حاضری هستند که قبلا طراحی شده اند و شما فقط مطالب و عکس های خود را درون آنها قرار می دهید.

فرمهای تعاملی(لینک به ASP)

کاربران وب سایتتان را با استفاده از فرم های تعاملی افزایش دهید و با استفاده از زبان ASP فرمهای تعاملی که سرعت سرور را پایین نمی آورند ایجاد کنید.

انیمیشن های فلش

چنانچه می خواهید در وب سایت خود به معرفی مطلبی بپردازید و نیاز دارید تا با استفاده از یک انیمیشن این کار را انجام دهید که سرعت سایت شما را هم پایین نیاورد می توانید از انیمشن های فلش استفاده نمایید.

ویدئوهای آنلاین

امروزه یکی از جاذبه های اصلی زندگی، ویدئوهای آنلاین هستند. با افزدن آنها به وب سایت خود حجم قابل توجهی از کاربران را به وب سایتتان اضافه نمایید.

دیتابیس ها

آمار، ارقام و اطلاعات می تواند وب سایت شما را به یک محل مناسب برای کاربران تبدیل نماید. با افزودن دیتابیس ها به وب سایتتان می توانید اطلاعات ارزشمندی را به کاربرانتان ارائه نمایید.

فروشگاه ساز ها

اگر شما محصولات و خدماتتان را به صورت آنلاین به فروش نمی رسانید، شما فرصت داشتن میلیون‌ها مشتری را از دست خواهید داد! شما می توانید با کمک نرم‌افزارهای فروشگاه ساز یک فروشگاه آنلاین با قابلیت نمایش کالاها و سفارشات ثبت شده توسط کاربران راه‌اندازی نمایید.

سرویس های پرداخت

جهت دریافت وجه از کاربرانتان در فروشگاه آنلاین خود، ‌شما به یک سرویس پرداخت امن نیازمندید.

مطالب نوشته شده توسط کاربران

شما می‌توانید به سادگی در داخل سایت خود فروم، بلاگ و نظرات‌کاربران قرار دهید و یا حتی به راحتی تالار گفتمان خود را راه‌اندازی نمایید. برای جذب بیشتری کاربران می توانید از مطالب ایجاد شده توسط کاربر استفاده نمایید.

بروز رسانی وب سایت

در پایان می بایست به بروز رسانی و افزودن اطلاعات در وب سایت خود توجه خاصی داشته باشید. هر چه شما بروز رسانی بیشتری داشته باشید، کاربران بیشتر به سایت شما مراجعه خواهند کرد. البته بروز رسانی دائمی نیازمند استخدام یک کارمند است، هرچند شما می توانید در صورتی که توانایی و وقت آن را دارید خودتان آن را بروز رسانی نمایید.

مرحله 2 – نوشتن برنامه

هیچ گاه یک سایت بی برنامه و شلوغ به درستی کار نمی کند. چه یک سایت شخصی باشد، چه یک سایت سازمانی پیچیده و بزرگ؛ نوشتن یک نقشه و برنامه کامل به سازماندهی یک سایت کمک بسیاری می کند.

هم اکنون می بایست تفکراتی را که در مرحله اول برای برنامه ریزی سایت انجام داده اید روی کاغذ بیاورید. چه شما بخواهید سایت و امور آن را به تنهایی بر عهده بگیرید و چه قصد استفاده از یک تیم طراح حرفه ای رادارید شما می بایست برنامه کامل سایت خود را در ابتدا بنویسید.
ایجاد و نوشتن یک برنامه کامل برای سایت به شما در تصمیم گیری کمک بسیاری می کند.

برنامه و طرح سایت شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • اهداف شما از ایجاد سایت
  • ابزار و امکانات مورد نیاز
  • فهرست مواردی که باید بروز رسانی شوند

شما می توانید از این برنامه و طرح اولیه سایت به عنوان یک راهنما استفاده نمائید و یا آنرا به طراح سایت خود ارائه دهید.

مرحله 3 – گرافیک های وب سایت

به دلیل اینکه وب سایت یک رسانه بصری است لذا استفاده از گرافیک و تصاویر در آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وب سایت شما علاوه براطلاعات ومتون، نیاز به گرافیک و تصویر نیز دارد. شما می توانید با استفاده از آنها بسیار آسانتر به بیان مقصود و هدف خود بپردازید.

گرافیک ها معمولا به دو فرمت متفاوت ذخیره می شوند:
gif : کارآیی خوبی برای عناصر برجسته گرافیکی با رنگهای کم دارد
jpg : برای عکاسی کردن، استفاده از عناصر گرافیکی با رنگهای بیشتر

سه راه برای بدست آوردن گرافیک و تصاویر وجود دارد:

  • ایجاد تصاویر
  • خرید تصاویر
  • کپی تصاویر از سایتهای دیگر

ایجاد تصاویر

چند راه ساده برای ایجاد گرافیک در وب سایت عبارتند از:
الف) اسکن تصاویر چاپی
ب) وارد کردن تصاویر از دوربین دیجیتال
ج) تولید و طراحی تصاویر با استفاده از نرم افزار های گرافیکی

خرید تصاویر

سایت های زیادی موجود می باشد که مجموعه ای از تصاویر و عکس ها (Clip Arts) را برای فروش ارائه میدهند. شما می توانید با اندکی جستجو تصاویر و عکس های مورد نظر خود را در این سایت ها پیدا کنید.

کپی تصاویراز سایت های دیگر

اگرشما قصد کپی کردن تصاویر گرافیکی از سایت های دیگر را دارید، لازم است که شما از آزاد بودن استفاده از تصاویر آن سایت برای عموم مطمئن باشید. یعنی اینکه هیچ شخص حقیقی یا حقوقی صاحب امتیاز این تصاویر نباشد. معمولا در پایین هر سایت این مطلب نوشته شده است.
در هر صورت شما می توانید با تماس با صاحبان این سایت ها و کسب اجازه کتبی و یا شفاهی آنها از تصاویر موجود در این سایت ها استفاده نمایید.
پس از افزودن تصاویر گرافیکی به وب سایت، نوبت به نوشتن مطالب و متون سایت می رسد.

مرحله 4 – نوشتن مطالب وب سایت

اینکه شما چگونه نویسنده ای هستید و چگونه از ترکیب واژگان استفاده می کنید اهمیت زیادی ندارد! بازدید کنندگان سایت شما هیچ وقت بصورت خط به خط و دقیق متون شما را مطالعه نمیکنند، بلکه آنها برای یافتن اطلاعات خود از سایت ها استفاده میکنند و معمولا فقط مطالبی را می خوانند که بدنبال آن می گردند.

با استفاده از چند تکنیک ساده می توانید توجه بازدید کننده رابه تصرف خود درآورید:

  • کوتاه ومختصر بودن
  • آوردن خلاصه وعنوان کردن نکات مهم وکلیدی درابتدا
  • در صورت امکان استفاده از لیستها و فهرستها به جای پاراگراف ها
  • نوشتن به زبان بازدیدکنندگان و استفاده از قالبی که آنها عادت دارند
  • آماده کردن زمینه در هر صفحه (یعنی فرض نکنید که بازدید کنندگان سایت شما را صفحه به صفحه و به ترتیب می خوانند)

مرحله 5 – استفاده از یک طراح وب سایت

یکی از ویژگی های یک سایت حرفه ای این است که به ساد گی موفق به جلب توجه بازدید کنندگان میشود. یک سایت حرفه ای سایتی زیبا با طراحی قوی است که نگاه بازدید کنندگان را به راحتی جلب می کند و آنها را مجبور می کند تا با کلیک کردن برروی مطالب سایت به تماشای قسمت های مختلف سایت که به زیبایی طراحی و برنامه نویسی شده اند، بپردازند.

ساختن یک وب سایت همانند ساختن یک خانه است. برای شروع شما باید مقداری زمان صرف یادگیری امور و تکنیک های اولیه طراحی سایت و یادگیری چگونگی استفاده از ابزار لازم ومورد نیاز این کار باید بکنید. یک طراح حرفه ای می تواند در مدت زمانی کمتری سایتی با کیفیت بهتر برای شما ایجاد نماید.اگر شما وقت یا مهارت لازم و کافی برای طراحی وب سایت خود را ندارید حتما با استخدام یک طراح موافق هستید.

طراحان وب سایت بر حسب تجربه و مهارتی که دارند قبل از شروع به کار اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده از ابزارهای مورد نیاز و زبان های مورد استفاده برای ایجاد یک سایت زیبا را دارند همینطور اطلاع دارند که از چه تصاویری با چه اندازه ای استفاده کنند که بهترین کیفیت را دارا باشند و این کیفیت، سرعت سایت شما را هم پایین نیاورد. در نتیجه طراح سایت با تمرکز بر روی طراحی سایت شما و ایجاد آن به صورت یک سایت شخصی و یا تجاری به صورت حرفه ای، تاثیر مهمی بر روی تجارت شما می گذارد و به بازدیدکنندگان امکان دسترسی به اطلاعاتی که لازم دارند را می دهد.

شما به یک طراح حرفه ای نیاز دارید و می بایست گرافیک و متون و برنامه کامل وب سایت خود را که در مراحل قبلی تهیه کرده اید به او ارائه نمایید.
اگر شما شرکتی را برای طراحی سایت خود انتخاب میکنید که به صورت رایگان کار نمی کنند و شرایط کاری گوناگون خود را دارند، باید طراح وب سایتی را که قرار است روی سایت شما کار کند بشناسید و از او نمونه کارهای قبلی او را بخواهید.

در اینجا چند سوال برای استفاده از طراح سایت آمده است:

  • آیا طراح سایت مورد نظر شما دارای یک نگاه حرفه ای می باشد؟
  • آیا سایت هائی که قبلأ توسط این طراح طراحی شده است، به ایده آل ذهنی شما نزدیک است؟
  • چه مقدار سابقه طراحی سایت دارد؟
  • آیا توانائی حل مشکلات و سؤالات احتمالی شما و بازدید کنندگان را در سایت دارند؟
  • آیا طراح سایت می تواند بروز رسانی بعدی سایت شما را بر عهده گیرد؟

منبع

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 135
  • بازدید امروز : 392
  • باردید دیروز : 217
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,216
  • بازدید ماه : 7,159
  • بازدید سال : 42,219
  • بازدید کلی : 526,788