loading...
ناب اسکریپت
admin بازدید : 865 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)

شاید شما مدیر سایت وردپرسی، دوست داشته باشید مانند سیستم های انجمن ساز، سیستم پیام خصوصی برای کاربران خودتون ایجاد کنید. امروز افزونه ای برای این کار به شما معرفی می کنیم.

admin بازدید : 989 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)

حتما با اسکریپت آنالیز وبسایت piwik آشنایی دارید. این اسکریپت متن باز و رایگان، چیزی شبیه Google analytics می باشد که برای تجزیه و تحلیل آمار سایت به کار می رود. در پست قبلی این اسکریپت معرفی شد. در این پست می خواهیم افزونه ای برای نمایش آمار piwik در وردپرس معرفی کنیم:

admin بازدید : 864 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)

حتما شما هم مثل همه مدیران سایتها، یکی از دغدغه هاتون افزایش بازدید سایت و سئو هست، یکی از بهترین کارهایی که برای افزایش بازدید و سئوی سایت مؤثر است بهتر ایندکس شدن سایت در موتورهای جستجو و بهینه کردن سایت برای موتور های جستجو می باشد. یکی از مهمترین کارهایی که برای بهینه کردن سایت مؤثره، ایجاد تگ های متناسب با موضوع برای سایت می باشد. و البته تگ ها باید درست و با فکر انتخاب بشن که لازمه این کار، وقت گذاشتن برای انتخاب تگ ها می باشد، چون باید تگ ها از واژه هایی انتخاب بشن که در متن وجود داره و همچنین باید با محتوا همخوانی داشته باشد، و گرنه نه تنها باعث رشد سئوی سایت نمیشه بلکه برعکس تأثیر منفی هم داره.

admin بازدید : 674 چهارشنبه 16 مرداد 1392 نظرات (0)

Warning Old Browser یک افزونه ساده و کاربردی برای سیستم وردپرس می باشد که در هنگامی که بازدیدکنندگان از مرورگر های قدیمی استفاده می کنند پیغام هشداری مبنی بر قدیمی بودن مرورگر نمایش می دهد. از امکانات این افزونه می توان به قابلیت شناسایی نوع مرورگر و همچنین قابلیت نمایش پیغام دلخواه برای کاربر اشاره کرد.

admin بازدید : 808 سه شنبه 15 مرداد 1392 نظرات (0)

حتما سایت های زیادی را دیده اید که با نمایش جملات و سخنان بزرگان و فیلسوفان، نویسندگان بزرگ، جملات تاریخی در قسمتی از سایتشان، علاوه بر زیبایی بخشی به سایت، نظر خوانندگان سایت را به آن جلب می کنند و خیلی اوقات آن جمله در خواننده مؤثر واقع می شود.

admin بازدید : 597 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

تنظیمات عمومی افزونه w3 total cache

قطعا لود سریع صفحات وبسایت تاثیر زیادی در بازدید دوباره کاربر از وبسایت خواهد داشت .چنانچه وبسایتی دیر لود شود شانس اینکه کاربر برای بار دوم از آن وبسایت دیدن کند کمتر خواهد شد زیرا با وجود اینترنت لاکپشتی در ایران کاربر وقت خود را صرف صفحاتی نخواهد کرد که مدتی طولانی باید منتظر لود کامل آنها بود.همچنین یکی از گزینه های  گوگل در رتبه بندی سایتها سرعت لود آنهاست ،بنابراین چنانچه برایتان مهم است که از طرف گوگل امتیازی کسب کنید حتما باید مؤلفه سرعت را در نظر بگیرید و وبسایت خود را برای این امر بهینه کنید.راههای زیادی برای افزایش سرعت لود وبسایت وجود دارد مانند انتقال عکسها به یک زیردامنه و لود آنها از آنجا ،استفاده از سرویس های cdn ،استفاده از سرویسهایی که صفحات شما را کش کرده و آن صفحات را به کاربران تحویل می دهند مانند سرویس cloudflar ،و نیز چنانچه از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید نصب افزونه های مخصوص کش صفحات که به تعداد زیادی وجو دارند از جمله راههایی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها سرعت لود سایت و صفحات سایت خود را بهینه کنید و هم از طرف گوگل رتبه کسب کنید و هم کاربرانتان را حفظ کنید .البته مزایای سبک سازی صفحات تنها اینها نیست ،باتوجه به اینکه اکثر وبسایتها از هاستهای اشتراکی استفاده می کنند مسئله مصرف زیاد رم و cpu  نیز مطرح است مخصوصا سیستم وردپرس با وجود مزیتهای بسیار اما مصرف رم و cpu  درآن نسبت به سیستم های دیگر بیشتر است و این مسئله زمانی دردسرساز میشود که  وبسایت روی سرور اشتراکی باشد آنگاه باید شاهد داون شدن متعدد سرور و به دنبال آن وبسایت خود باشید.

admin بازدید : 715 دوشنبه 14 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر با ما همراه بوده اید، چند روز قبل استایلی برای ایجاد تغییراتی در صفحه لوگین وردپرس برای شما آماده شده بود که البته نیازمند تغییر کد فایل function.php قالب بود. اما امروز می خواهیم یک افزونه به شما معرفی کنیم که به وسیله این افزونه جالب، بسیار راحت می توانید صفحه لوگین را خصوصی سازی کنید.

admin بازدید : 692 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)
بخش نظرات وبلاگ یا سایت شما بهترین مکان برای ارتباط با کاربران و افزایش محبوبیت خواهد بود. به همین دلیل ترقیب بازدیدکنندگان به ثبت نظرات خود در پایین هر نوشته اهمیت بالایی خواهد داشت. برای جلب توجه افراد به این بخش اولین کار ایجاد یک ظاهر زیبا و کاربردی برای نظرات است، همچنین مطرح کردن سوال های مرتبط با موضوع در پایان هر متن میتواند مشوق خوبی برای شرکت افراد در این موضوع باشد.
اکثر سایت های وردپرسی دارای یک عبارت تکراری مانند “دیدگاه” ، “دیدگاه کاربران” یا “نظر دهید” در پایان نوشته های وبلاگ خود هستند. در این مقاله قصد داریم راهی را برای جذابیت بیشتر این بخش و افزایش تعداد نظرات ارائه دهیم.
admin بازدید : 671 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

 افزونه ای که خدمت شما معرفی میکنم افزونه WG-plus هست که کار این افزونه این هست که مطالب منتشر شده در وردپرس شما را به صورت خودکار در گوگل پلاس منتشر می کند. با نصب این افزونه دیگر نیازی نیست که برای هر مطلب منتشر شده در وردپرس شما خودتان مطالب را به صورت دستی در گوگل پلاس منتشر کنید.

فقط توجه داشته باشید بعد از نصب در قسمت تنظیمات افزونه اطلاعات خود را وارد کنید .حالا در صفحه انتشار مطالب وردپرس شما بلوک جدیدی ایجاد می شود که به کمک آن می توانید مطالب را در گوگل پلاس خود منتشر کنید.
admin بازدید : 558 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

یکی از مواردی که در سئوی سایت تأثیر زیادی دارد، لینک های داخلی می باشد. لینک های داخلی لینک هایی هستند که به مطالب داخل سایت شما ارجاع داده می شوند. این لینک ها علاوه بر سئو، در راهنمایی کاربر به سمت دیگر مطالب سایت نیز مؤثر می باشد.
در وردپرس به سادگی می توانید با قرار دادن کد مربوطه در فایل functions.php قالب خود این لینک ها را خودکار ایجاد کنید.
مثلا مطلبی در مورد “افزونه های وردپرس” نوشته اید که شامل چنین توضیحی است: “در وردپرس افزونه هایی نیز برای این کار وجود دارد” در این توضیح می خواهید کلمه “وردپرس” به دسته وردپرس شما لینک شده باشد. (مثل متن بالا). همان طور که گفته شد لازم نیست برای هر پست و هر کلمه خاص این کار را جدا انجام دهید بلکه با استفاده از کد یا افزونه می توانید به سادگی مطالب خود را لینک کنید.

admin بازدید : 633 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر شما هم صاحب یک سایت باشید حتما با سؤالاتی از ناحیه کاربران خود مواجه می شوید که پاسخ به آن ها باعث علاقه بیشتر کاربران به سایت شما می گردد. به علاوه اینکه پاسخ به بعضی سؤالات مثلا سؤالات خیلی طولانی در قسمت نظرات، جلوه ی زیبای سایت شما را از بین می برد. راه حل کار این است که قسمتی جدا برای پرسش و پاسخ ایجاد کنید.

در وردپرس نیز این کار بسیار آسان است. شما به سادگی و با نصب یک افزونه می توانید این بخش را برای سایت خود راه اندازی کنید. امروز قصد داریم افزونه ای برای این کار معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

admin بازدید : 795 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

حتما WHMCS را می شناسید. یک سیستم فروش و ارائه هاست، همراه با بخش های پشتیبانی، آموزش، صدور فاکتور و … .
امروز قصد داریم ماژول درگاه پرداخت زرین پال را برای این سیستم به شما معرفی کنیم. به کمک این ماژول امکان خدمات فروش آنلاین از طریق دروازه پرداخت زرین پال برای فراهم می آید.

admin بازدید : 662 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

حتما در سایت های وردپرسی مشاهده کردید که صفحه ثبت نام قبل از ایجاد تغییرات صفحه ای نه چندان زیبا و تقریبا غیرکاربردی است. یعنی اون چیزی که ما می خواهیم نیست.

شاید نیاز داشته باشیم اطلاعات بیشتری از کاربر در هنگام ثبت نام دریافت کنیم. مثلا سن، شماره ملی، جنسیت یا هر چیز دیگه. که فرم ثبتنام پیشفرض وردپرس چنین قابلیت هایی رو نداره. اما آیا راه حلی برای تغییر این صفحه وجود نداره؟

admin بازدید : 560 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

پارس‌پال یکی دیگر از درگاه‌های واسط پرداخت الکترونیک در ایران می‌باشد.

یکی از امکانات برچسته پارس‌پال، پرداخت وجه به سایت‌های پذیرنده می‌باشد. بدین صورت که شما می‌توانید نتیجه تراکنش را در وب‌سایت خود مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، افزونه پارس‌پال را برای وردپرس آماده کردم. افزونه به صورت خیلی آسان نصب می‌شود و قابل اجرا برروی پوسته شما می‌باشد.قبل از استفاده از افزونه، ابتدا باید در پارس‌پال ثبت نام کنید و درگاه جدید خود را ثبت و سپس MerchandID و رمز درگاه خود را دریافت کنید.

سپس افزونه را نصب و به صفحه تنظیمات آن مراجعه کنید و اطلاعات درگاه خود را وارد این برگه کنید.

admin بازدید : 841 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

اگر شما هم مدیر یک سایت وردپرسی باشید،‌ حتما جای خالی یک افزونه برای درج تبلیغات متنی رو احساس کردید. برای درج تبلیغات متنی قبلا لازم بود به ویرایش پوسته خود بپردازید که این کار نیازمند آشنایی با html و css است. اما امروز با افزونه ای که معرفی می کنیم دیگر نیازی به ویرایش قالب سایت خود نخواهید داشت. با ما همراه باشید.

admin بازدید : 574 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

وجود صفحه ی درباره ما برای هر سایتی یک ضرورت است و عموماً این صفه حاوی اطلاعاتی درباره مدیر سایت و در واقع نویسنده ی مطالب آن می باشد اما اگر سایتی بیش از یک نویسنده داشته باشد داستان از چه قرار خواهد بود؟ آیا منطقی است که درباره ی تمام نویسنده ها در همان صفحه ی درباره ما، بیوگرافی منتشر شود؟ ایرادی نمیتوان به این قضیه وارد دانست جز اینکه چنین صفحه ای به احتمال قوی بسیار سنگین خواهد بود و کمتر مورد توجه قرار میگیرد. به همین دلیل راه حلی برای شما آماده کرده ایم که در ادامه تقدیم میگردد:

admin بازدید : 588 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

امروزه موضوع سئو و بهینه سازی سایت ها از جوانب مختلف برای مدیران مهم و حائز اهمیت است چرا که همواره در سایت های تخصصی سئو مخاطب مقالات و راهکارهای جدید بوده و یا با حضور در انجمن های مختلف و شرکت در مبحث ها به بحث و تعامل هرچه بیشتر در مورد این موضوع می پردازند.

admin بازدید : 587 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

این افزونه ها به شما کمک می کند که در سایت هایی که تعداد زیادی قالب وردپرس دارد قالب را بدون فعال کردن نمایش بدهید. و این افزونه بیشتر برای کسانی که در کار فارسی سازی قالب یا طراحی قالب هست مفید است که میتوان با این افزونه ها قالب هایتان را قبل از دانلود برای بازدیدکنندگان نمایش بدهید. همچنین اگر در حال ساخت قالب برای سایت خود هستید میتوانید قبل از اینکه قالب را فعال کنید قالبتان را مشاهده کنید و اشکالات را برطرف کنید. حالا به معرفی این سه افزونه می پردازیم:

admin بازدید : 603 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)
آیا تا بحال نیاز به نمایش ابزارکی خاص در صفحه‌ای خاص پیدا کرده‌اید؟ با نصب و فعال‌سازی این افزونه‌، به پایین هر ابزارک در صفحه‌ی مدیریت، کادری افزوده می‌شود با نام widget logic. با قرار دادن مقادیر Conditional Tags در آن، نیاز خود را برطرف کنید. مقادیر صحیح در codex وردپرس به طور کامل توضیح داده شده. خلاصه‌ای از مهم‌ترین توابع مورد نیاز در ادامه آورده می‌شود.
admin بازدید : 629 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

 به عنوان مدیر یک وبلاگ ، استراتژی من اینست که همواره به دنبال راه های افزایش بازدید و ترافیک بیشتر برای سایت و وبلاگم هستم.

در حالی که بسیاری از تکنیک های بازاریابی اینترنتی مثل تبلیغات ، شبکه های اجتماعی ، تبلیغ دهان به دهان و غیره وجود دارد ، اما رعایت مسائل دیگری وجود دارد که می تواند روند افزایش بازدید سایت شما را تسریع ببخشد.

یکی از این روش ها ، افزایش ترافیک از طریق خود سایت است که باید به عنوان تکنیک های سئو نیز از آنها قلمداد کرد. یکی از این تکنیک ها ، استفاده از باکس های پیغام و هشدار است که در بالا یا پایین سایت قرار می گیرد.

یکی از راه های دیگر می تواند بخش مطالب مرتبط سایت باشد که از پراستفاده ترین و البته بهترین روش های افرایش بازدید از دیگر پست های وبلاگ بشمار می رود. اگر شما مدیر یک سایت وردپرسی باشید ، به راحتی می توانید از طریق افزونه وردپرس استفاده کرده و روند ایجاد و قرارگیری مطالب مرتبط در وبلاگ خود را ساده تر نمایید.

admin بازدید : 645 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)
در این قسمت مواردی مثل ایجاد مطالب مرتبط با ابزارک، نحوه ایجاد تغییرات اختصاصی، تغییر محل نمایش مطالب مرتبط، افزونه های ناسازگار با این افزونه و همچنین کدهای لازم برای درج در قالب بدون نیاز به ابزارک توضیح داده شده.
با ما همراه باشید.
admin بازدید : 585 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)
در پست قبلی این افزونه جالب رو معرفی کردیم. در این پست به آموزش نصب و استفاده از آن می پردازیم:
نصب این افزونه نیز مانند دیگر افزونه های وردپرس راه های مختلفی دارد. یکی از این راه ها آپلود افزونه در پوشه مربوطه و سپس فعال سازی آن است.
اما یکی از امکانات خوبی که این افزونه دارد، نمایش مطالب مرتبط در فید سایت می باشد که با تنظیماتی که انجام می دهید می توانید مطالب مرتبط را در خوراک سایت به نمایش درآورید. با ما همراه باشید
admin بازدید : 675 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)
این افزونه که مخفف کلمات Yet Another Related Posts Plugin یعنی YARPP است، فهرستی از سایر نوشته‌های مرتبط با موضوع موردنظر را برای نمایش در وبلاگ و خوراک ایجاد می‌کند.
افزونه سایر پست‌های مرتبط (YARPP) فهرستی از پست‌ها و یا صفحات مرتبط با موضوع مورد نظر را ایجاد می‌کند که بازدیدکنندگان سایت شما را از سایر پست‌های مرتبط با موضوع آگاه می‌سازد.
admin بازدید : 558 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (0)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دسته ای در وب سایت خود ساخته باشید که مرتبط با اطلاعیه ها ، اخبار یا هر مطلب دیگری باشد که شما مایل باشید مطالب آن دسته در صفحه ی وب سایت شما نمایش داده نشوند.

admin بازدید : 707 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (0)
Bad Behavior افزونه ای است برای بلوکه کردن در خواست های غیر منطقی و نامناسب به سرور که اسپم ها را نابود می کند .

این افزونه قدرتمند نه تنها توسط آنالیز نظرات فرستاده شده اسپم ها را تشخیص می دهد و مکملی برای سیستم مبارزه با اسپم هاست ( اکیسمت ) ، بلکه آی پی های اسپمرها را نیز بلوکه می کند و شما را برای همیشه از شر اسپمرها راحت می کند !

admin بازدید : 583 شنبه 25 خرداد 1392 نظرات (0)

افزایش سئو و بهبود سئو در وردپرس مستلزم اجرا و رعایت نکات بسیار زیادی است . غیر از تدوین ، طراحی و اجرای یک استراتژی قدرتمند سئو ، در حین بروز رسانی وب سایت نیز نکات حرفه ای بسیار زیادی را می بایست برای افزایش سئو و بهبود سئو به کار گرفت .

یکی از این نکات حرفه ای ایجاد تگ توضیحات برای تصاویر متن نوشته شده هست که اگر توضیحات حاوی کلماتی از عنوان همان مطلب باشد تاثیرش برای افزایش سئو و بهبود سئو بسیار بیشتر است . اگر همه ی عنوان هم در توضیحات تصاویر متن کپی شود نیز مانعی ندارد .

admin بازدید : 618 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
بخش دیدگاههای وردپرس با اینکه قابلیت استفاده از تگ را برای کاربران آزاد گذاشته است ولی واقعا چند درصد از افراد هنگامیکه به درج دیدگاه خود می پردازند، می توانند و یا می دانند که چگونه باید این تگ ها را بکار ببرند؟
افزونه ی ساده و کاربردی Basic Comment Quicktags به ما کمک می کند تا چند قابلیت ساده ازقبیل bold, italic, add link and quote buttons را به نوار ابزار بخش دیدگاههای سایت اضافه کنیم.
admin بازدید : 677 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
قطعا برای ما هیچ لذتی از نوع وردپرس بالاتر از آن نیست که توی مخزن وردپرس دوستان دور و نزدیک ایرانی مان را ببینیم که افزونه هایی را نوشته یا برگردان به فارسی کرده اند.
افزونه فارسی wp download mirror counter تازه ترین کار رضا شیخله هست که می توانید از آن برای شمارش دانلودهای فایلهای سایتهای وردپرسی تان استفاده کنید. یک کار کاملا بومی و سازگار با وردپرس فارسی که به شما امکان می دهد تا:
admin بازدید : 660 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
یکی از فاکتورهای کارآمدی وبسایتها، نمایش مطالب بیشتر و متنوع با توجه به فضای محدود قالب است. در وردپرس بصورت پیشفرض، وقتی ابزارکی را به یک سایدبار اختصاص می دهیم آن ابزارک در تمامی صفحات نمایش داده می شود و این مساله هم دست و بال ما را برای غنی کردن سایت از طریق اختصاص ابزارکهای بیشتر در سایدبار می گیرد و هم رتبه ی ما را در الگوریتم جدید گوگل پاندا کاهش می دهد. چون یکی از عوامل کاهش رتبه ی سایتها، وجود محتوای تکراری در صفحات مختلف سایت است.
admin بازدید : 600 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
شاید شما هم هنگام بروزرسانی وردپرس یا افزونه های آن به ارور allowed memory size of 33554432 bytes exhausted برخورده اید. با افزونه Change Memory Limit به راحتی و بدون ویرایش دستی فایل wp-config یا حتی . htaccess و یا افزودن فایل php.ini می توانید کار نصب و بروزرسانی افزونه یا نسخه های جدید وردپرس خود را براحتی انجام دهید.
admin بازدید : 620 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
مدتهاست که روند وب گردی از آن شکل سنتی خود خارج شده است و ما عموما تازه های وبلاگها و وبسایتهایی را که دوست داریم از طریق شبکه های اجتماعی و خبرخوان ها دنبال می کنیم.

اگر خودمان هم پای ثابت وبلاگنویسی باشیم بالطبع دیگران نیز بیشتر از آنکه هر روز حوصله کنند و به وبلاگ ما سر بزنند، به سادگی خوردن یک خوراک سریع و آماده، فید وبلاگمان را به خورد خبرخوانشان می دهند و یا آنرا به صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی پیوند می زنند و هر بار که ما مطلب تازه ایی نوشتیم؛ عنوان و بخش کوچکی از نوشته ی جدید ما را می بینند.

admin بازدید : 570 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
شاید تنها باگی که بتوان برای وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا نام برد مصرف بالای منبع سرور هنگام بازدید های بالا و تعداد مطالب و آرشیو زیاد باشد. ساختار بانک اطلاعاتی وردپرس به نوعی است که برای فراخوانی حجم بالایی از رم را اشغال میکند و درصد بالایی از cpu را برای پردازش خویش در اختیار می گیرد.
برنامه نویسانی که روی این مشکل وردپرس در بازدیدها و آرشیوهای بالا کار می کنند تا کنون افزونه های کاربردی و موثری را ارائه کرده اند که تا درصد زیادی از بار وارده بر روی سرور را کاهش می دهد. اما از سوی دیگر تنظیمات پیچیده و ناهمخوانی امکانات افزونه ها با نیازهای وبسایت ما مشکلات را دوچندان می کند.
افزونه DB Cache Reloaded Fix یک موتور کش سریع با پیکربندی آسان است که براحتی می توانید با کمک آن از ارائه ی صفحه کش پایگاه داده با فاصله های زمانی قابل تنظیم حداقل 30 درصد از بار وارده بر روی سرور خود را کاهش دهید.
admin بازدید : 516 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
شاید شما هم دوست داشته باشد در هرکجا که هستید با موبایل خود بتوانید براحتی وارد داشبورد وبلاگ وردپرسی خود شوید و تغییراتی مدیریتی خود را اعمال کنید.
افزونه WordPress Mobile Admin با قابلیت های زیر به ما کمک می کند که این امکان را به سادگی برای خود فراهم کنیم.
admin بازدید : 571 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
گاهی اوقات که می خواهید پایگاه داده وردپرس خود را یک خانه تکانی کنید و جدولهای اضافه ای که به سبب نصب و حذف افزونه و یا کوئری هایی که از قبل باقی مانده اند را پاک کنید، شاید اولین فکری که به نظرتان می رسد گرفتن بک آپ و نصب دوباره وردپرس است.
admin بازدید : 529 چهارشنبه 22 خرداد 1392 نظرات (0)
با افزونه Jetpack امکانات وردپرس دات کام را به سایتتان بیاورید

اگر شما هم نرم افزار وردپرس را سکوی انتشار محتوای سایتتان انتخاب کرده اید احتمالا بدتان نمی آید که همه ی خوبی ها و امکانات وبلاگهای وردپرس دات کام را هم یکجا صاحب شوید.

افزونه ای که امروز قصد معرفی آنرا دارم Jetpack نام دارد و توانایی انتقال و نصب همه ی قابلیتهای وردپرس دات کام را روی هاست شخصی شما دارد.

admin بازدید : 597 سه شنبه 21 خرداد 1392 نظرات (0)
مجموعه ی عظیم پلاگین ها یا افزونه های موجود در مخزن وردپرس، قابلیتهای زیادی را پس از نصب در اختیار ما قرار میدهد تا بتوانیم وردپرس را از یک ابزار ساده وبلاگنویسی به یک سیستم مدیریت محتوای سفارشی تبدیل کنیم.

یکی از مولفه هایی که برای قدرتمندتر شدن وردپرس به آن نیاز داریم افزودن فیلدهای بیشتر و دلخواه در صفحه ارسال نوشته ی تازه است. این کار بصورت پیشفرض از طریق بخش زمینه های دلخواه قابل انجام است؛ اما وقتی که نیاز به فیلدها ی بیشتر و منعطف تر داریم این کار کمی سخت است.
افزونه more field به ما کمک می کند که هر تعداد زمینه دلخواه اعم از فیلدی برای نوشتن ، چک باکس، فرمهای وب 2، دکمه های رادیویی، پیوند یکتا و… را در صفحه نوشتن بدون هیچگونه دستکاری در هسته وردپرس یا فایل fanction ایجاد کنیم.
پس از نصب افزونه از قسمت تنظیمات آن می توانید نوع صفحه، عنوان و مشخصات فیلد را تعیین کنید و پس از ذخیره سازی، نتیجه را در صفحه ارسال نوشته جدید یا ایجاد برگه ی تازه ببینید.

admin بازدید : 789 سه شنبه 21 خرداد 1392 نظرات (0)

دو قابلیت auto save و revisions در قسمت ارسال نوشته وردپرس همانقدر که به خیلی ها کمک میکند که کنترل بیشتری بر روی نوشته های خود برای ذخیره و ویرایش آنها داشته باشند، برای بعضی ها بخاطر گرفتن فضای بیشتری از دیتابیس و برهم زدن ترتیب شماره پستهایشان به نوعی اضافی به نظر می رسد.

افزونه WP-CMS Post Control plugin به ما کمک می کند که کنترل بیشتری بر روی گزینه های نوشتن خود و همچنین سطوح کاربرانی که وارد پنل می شوند، داشته باشیم. با این افزونه می توان زمینه های دلخواه، بازتاب، آپلودر، برچسب زدن و… را برای کاربران سفارشی کرد.
همچنین این افزونه کمک میکند که auto save ، revisions و همچنین ارسال کننده فلش را غیرفعال کنیم.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 114
  • آی پی دیروز : 193
  • بازدید امروز : 169
  • باردید دیروز : 1,310
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,525
  • بازدید ماه : 2,038
  • بازدید سال : 37,098
  • بازدید کلی : 521,667