loading...
ناب اسکریپت
admin بازدید : 648 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)
در این قسمت مواردی مثل ایجاد مطالب مرتبط با ابزارک، نحوه ایجاد تغییرات اختصاصی، تغییر محل نمایش مطالب مرتبط، افزونه های ناسازگار با این افزونه و همچنین کدهای لازم برای درج در قالب بدون نیاز به ابزارک توضیح داده شده.
با ما همراه باشید.
 

چگونه می‌توانم محل نمایش “سایر پست‌های مرتبط” را تغییر دهم؟

اگر شما نمی‌خواهید “سایر پست‌های مرتبط” در محل پیش فرض آن (سمت راست در زیر مطالب پست) نمایش داده شود ، ابتدا به تنظیمات YARPP رفته و گزینه ” نمایش خودکار” را در بخش “وب سایت” غیرفعال کنید. در صورت تمایل به نمایش سایر پست‌های مرتبط در نوار جانبی در صورتیکه قالب مورد استفاده شما از ابزارک‌ها پشتیبانی می‌کند ، می‌توانید ابزارک YARPP را از قسمت “مدیریت”> “ابزارک ” اضافه کنید.

اگر می‌خواهید پست‌های مرتبط در جاهای دیگر نمایش داده شوند، مراحل زیر را انجام دهید: (برای این کار دانش پی اچ پی و آشنایی با نحوه ویرایش وردپرس مورد نیاز است.)

پرونده مربوطه را در قالب وردپرس ویرایش کنید(معمولا پرونده single.php) و کد پی اچ پی related_posts(); را درون حلقه­ای که می‌خواهید پست‌های مرتبط نمایش داده شوند، اضافه کنید.

این روش می‌تواند برای نمایش YARPP در صفحات دیگر غیر از صفحات تک پست نظیر صفحه آرشیو نیز مورد استفاده قرار گیرد. جزئیات بیشتر در صفحه راهنمای نصب و راه اندازی پیشرفته قابل دستیابی است.

آیا YARPP سرعت وبلاگ یا سرور را کاهش می‌دهد؟

کمی، بله. با این حال، YARPP 3.0 یک مکانیسم ذخیره سازی جدید معرفی  کرده که تا حد زیادی محاسبات میزان مرتبط بودن مطالب را کاهش می‌دهد. علاوه بر این ، من به شدت به همه کاربران توصیه می‌کنم که از یک افزونه ذخیره سازی (caching) نظیر WP-SuperCache استفاده کنند.

اگر هنوز احساس می‌کنید دریافت اطلاعات از پایگاه داده توسط YARPP کند است، سعی کنید:

  • “ارتباط متقابل پست و صفحات” را خاموش کنید؛
  • “تنها پست قبلی نمایش داده شود” را روشن کنید؛
  • در فرمول میزان مرتبط بودن مطالب از برچسب‌ها و / یا دسته‌های موجود صرف نظر کنید؛
  • از هیچ یک از برچسب‌ها ویا دسته‌ها صرف نظر نکنید.

تمام اینها می‌توانند عملکرد پایگاه داده را بهبود بخشد.

در همه صفحات نوشته: “بدون پست مرتبط”؛  علت چیست!؟

به احتمال زیاد چون به عنوان پیشفرض “حداقل تطبیق” بسیار بالا است، شما پیغام “بدون پست مرتبط” را دریافت می‌کنید. توصیه می‌کنم حداقل تطبیق مناسب را پیدا کنید: ابتدا، “حداقل تطبیق” را در تنظیمات YARPP پایین بیاورید. برای شروع آن را برابر یک قرار دهید. به احتمال زیاد با کم کردن حداقل تطبیق “سایر پست‌های مرتبط” افزایش می‌یابند که بسیاری از آنها واقعا مرتبط نیستند (مثبت کاذب). به امتیاز تطبیق پست‌هایتان دقت کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که حداقل تطبیق مطلوب را پیدا کنید.

چگونه می‌توانم امتیاز تطبیق کنار پست‌های مرتبط را خاموش کنم؟

امتیاز تطبیق فقط برای مدیران نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از wp-admin خارج شوید و مجددا پست‌ها را ملاحظه کنید، خواهید دید که امتیاز تطبیق دیگر نشان داده نمی‌شود.

اگر انعطاف بیشتر در نمایش پست‌ها می‌خواهید، لطفا آموزش ایجاد قالب را ببینید .

من از افزونه DISQUS برای دیدگاه‌ها استفاده می‌کنم. نمی‌توانم صفحه تنظیمات YARPP را باز کنم!

افزونه DISQUS از برخی جاوا اسکریپت‌هایی استفاده می‌کند که با صفحات آجاکس  YARPP  همخوانی ندارد. شما می‌توانید این مشکل را با رفتن به تنظیمات پیشرفته افزونه DISQUS و روشن کردن گزینه ” Check this if you have a problem with comment counts not showing on permalinks ” حل کنید.

خطای پی اچ پی مقابل را دریافت می‌کنم: “Cannot redeclare `related_posts()`”

به احتمال زیاد افزونه پست‌های مرتبط دیگری را به صورت همزمان با YARPP  فعال کرده اید. لطفا سایر افزونه‌های اینچنینی را قبل از استفاده از YARPP غیرفعال کنید.

یکی از معیارهای میزان مرتبط بودن پست‌ها (عنوان پست‌ها ، متن پست‌ها ، برچسب‌ها و یا دسته‌ها) را در تنظیمات خاموش کرده ام و اکنون در همه صفحات “بدون پست مرتبط ” را دریافت می‌کنم!

روش محاسبه “امتیاز تطبیق” به این صورت است که امتیاز تطبیق هر پست برابر مجموع امتیازات عنوان، متن، برچسب و دسته آن پست است. اگر یکی از معیارهای میزان مرتبط بودن را خاموش کنید، می‌بایست حداقل تطبیق را کاهش کاهش دهید تا تعداد پست‌های مرتیط بیشتری برای شما نمایش داده شود. درضمن، می‌توانید اهمیت یک معیار دیگر را افزایش دهید.

توصیه می‌شود که در صورت ایجاد هر تغییری درساختار  اجزای (نظیر عنوان‌ها، متن پست‌ها، برچسب‌ها و دسته‌ها) امتیاز تطبیق، “حداقل تطبیق” را مجددا تنظیم کنید.

افزونه‌های ناسازگار با YARPP کدامند ؟

علاوه بر افزونه DISQUS که در بالا به آن اشاره شده، در حال حاضر دو افزونه SEO_Pagerو Pagebar 2 با YARPP  ناسازگارند. کاربرانی که از افزونه  SEO Pager  استفاده می‌کنند می‌بایست گزینه نمایش اتوماتیک را غیرفعال کنند و کد را به صورت دستی وارد کنند. گزارش‌هایی دریافت شده مبنی بر اینکه افزونه‌های  WP Contact Form IIIو  Contact Form نیز با افزونه YARPP  ناسازگار هستند. همچنین ممکن است افزونه‌های دیگری نیز با YARPP ناسازگار باشد.

آیا YARPP با تمام کاراکتر‌ها و یا زبان‌هایی که فاصله بین کلمات نمی‌گذارند، کار می‌کند؟

YARPP با تمامی‌کاراکترها با پشتیبانی از یونیکد کار می‌کند. با این حال، این افزونه با زبانهایی که بین لغات فاصله نمی‌گذارند مشکل دارد. در چنین زبانهایی متن پست‌ها و عنوان پست‌ها نمی‌توانند به عنوان معیار خوبی برای تعیین میزان مرتبط بودن پست‌ها به حساب آیند، لذا بهتر است تنها از برچسب‌ها و دسته‌ها برای این منظور استفاده شود.

همه چیز بعد از به هنگام سازی به هم ریخته است!

من به شدت به شما پیشنهاد می‌کنم YARPP را غیرفعال کنید و پس از جایگزین کردن نسخه جدید، آن را دوباره فعال کنید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 142
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 90
  • آی پی دیروز : 135
  • بازدید امروز : 365
  • باردید دیروز : 217
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,189
  • بازدید ماه : 7,132
  • بازدید سال : 42,192
  • بازدید کلی : 526,761